Koppelen van mailaccount
Ga onder de tab Administrator, naar de optie Zoek gebruiker:
Dubbelklik hier op uw eigen gebruikersnaam. De groen omcirkelde velden in het volgende plaatje dienen gevuld te zijn. Voor een optimale werking is het belangrijk om de rol Superadmin te hebben.
Voor de instellingen van de mailserver, neem contact op met de systeembeheerder. Is er een collega waarbij de mail al werkt, controleer de instellingen onder de gebruikersnaam van diegene.
Frontoffice kan alleen gestart worden, als de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde zijn gevuld als in programma > 111 Gebruikers binnen de Backoffice. Ook moet in programma > 111 Gebruikers de Frontoffice te zijn aangevinkt bij de betreffende gebruikers.
Indien u gebruik maakt van Exchange Online (als u Microsoft 365 gebruikt) dan kunt u ook gebruik maken van OAuth2 beveiliging. Dit zorgt ervoor dat u geen gebruikersnaam en wachtwoord meer in Front Office invult voor uw e-mail account, maar dat u in plaats daarvan een scherm met een Microsoft login formulier te zien krijgt. Tenzij u zelf weer uitlogt wordt u ééns per 90 dagen gevraagd opnieuw in te loggen. U gaat als volgt te werk:
In het scherm E-mailinstellingen gebruiker kiest u bij Server de optie Microsoft 365 (OAuth2.0). De velden “Exchange Server URL”, “Gebruikersnaam” en “Wachtwoord” verdwijnen.
U klikt op Bewaar en gaat naar het E-mail instellingen scherm. Wanneer u hier op Inloggen klikt verschijnt het Microsoft Aanmelden scherm. U vult uw gegevens in om in te loggen.
Na het inloggen ziet u de melding “Ingelogd als: <uw e-mailadres>”.