Algemene Update Informatie

Back-up

Het komt nog steeds voor dat er door klanten geen totale back-up van het Freepack systeem wordt gemaakt. Met een back-up maken wordt in dit geval bedoeld, een back-up op een apart medium, zoals een USB-stick of een tape. Gebeurt er iets met uw sys­teem dan zijn uw gegevens altijd gewaarborgd. Zorg er tevens voor dat de back-up per dag van de week op een aparte tape of USB-stick gemaakt wordt en controleer ook af en toe of de back-up wel teruggeplaatst kan worden. Bewaar de back-up’s “uit huis” of in een brandvrije kluis. Ook op filiaalkantoren dient dit te geschieden. Er wordt nogal eens gedacht dat alle gegevens van een filiaal ook op het hoofdkantoor staan, dit is echter niet het geval. Onze helpdesk-medewerkers kunnen u in geval van calamiteiten vragen om de back-up terug te zetten. Het maken van deze back-up dient dus buiten Freepack om te geschieden. De back-up of werkkopie in Freepack, programma 119 Beveiligingen, is alleen bedoeld om snel tussentijdse back-up’s van de data-bestanden te maken voor bijv. het verlonen, facture­ren e.d.

Indien u Freepack in onze online-omgeving heeft draaien, wordt er elke avond automatisch een back-up gemaakt en hoeft u dit niet meer zelf te doen.

Online documentatie

Veel antwoorden op uw vragen vindt u terug op onze online documentatie omgeving. Deze is te bereiken via de Helpknop [?] in de software of rechtstreeks via de link https://documentatie.fpsu.nl/