Zowel de procedure en afhandeling van schermen als de achterliggende techniek zijn aangepast. Er wordt nu voornamelijk gekeken naar overeenkomend KVK en BTW nummer, waardoor XML facturen beter worden herkend. De procedure was eerst afhankelijk van het soort document (PDF of XML), maar is nu gelijkgetrokken.
De mogelijkheid om een nieuwe crediteur aan te maken is verplaatst naar het overzicht met crediteuren.
Kiest u voor:
1) nieuwe crediteur – dan wordt eerst de nieuwe crediteur aangemaakt en vervolgens de nieuwe inkoopboeking.
Voor de nieuwe crediteur kunnen alle NAW gegevens worden ingevuld, het KvK- en BTW-nummer worden automatisch gevuld vanuit het xml-bestand.
2) bestaande crediteur door deze in het bovenste vak te selecteren – dan wordt op de betreffende crediteur de nieuwe inkoopboeking aangemaakt.
3) bestaande factuur (selecteer deze in het onderste vak) – dan wordt het document gekoppeld aan een bestaande inkoopboeking.
Op deze wijze kunt u de hele inkoopadministratie met terugwerkende kracht digitaliseren.