Aanpassingen loonaangifte
Naar aanleiding van meldingen van klanten hebben we aanpassingen gemaakt in de aanlevering van de loonaangifte naar de Belastingdienst.

Controle WW-Awf
Eén van de aanpassingen heeft te maken met het toepassen van de hoge en lage Awf-premie binnen één AOK. Dit is niet toegestaan. We hebben daarom de loonaangifte uitgebreid met een controle.

In één aangifteperiode binnen één AOK (Arbeidsovereenkomst) mag niet zowel Awf-hoog als Awf-laag worden toegepast bij de uitzendkracht. Dat dit wel gebeurt, wordt veroorzaakt doordat in programma 331-Uitzendkrachten-AOK, een wijziging is gemaakt waardoor de premie Awf-hoog naar Awf-laag of andersom wijzigt. Hierbij is de melding genegeerd dat reeds verloonde boekingen gecorrigeerd dienen te worden.

Op basis van deze controle wordt een overzicht afgedrukt, met daarop de boekingen waar het omgaat. Deze boekingen zullen eerst gecorrigeerd moeten worden, voordat de aangifte gedaan kan worden.

Indien u de aangifte van periode 1 heeft gemaakt en deze is afgekeurd, dan dient u de aangifte opnieuw aan te maken door te kiezen voor ‘laatste periode opnieuw’.

Bent u na de afkeuring van periode 1 doorgegaan met de aangifte van periode 2, dan kan periode 1 niet opnieuw aangemaakt worden en dient u contact op te nemen met de helpdesk.

Tags: