De derde update van 2024 (versie 24.03) is beschikbaar op de website. Via menukeuze 120 kunt u de update installeren.

Vrijgeven aangiftes

In deze update zijn de programma’s vrijgegeven voor het maken van de loonaangifte (programma 359/539) en de pensioenaangifte (programma 336).

Update Accept SBR

Tijdens de installatie van deze update wordt automatisch een update van Accept SBR doorgevoerd naar build 940. Met deze versie kunt u de aangifte loon- en omzetbelasting van periode 1 versturen naar de Belastingdienst.

Opname roostervrije uren en grondslag pensioen StiPP

Per 2022 is het SV-loon de grondslag voor de berekeningen van het StiPP pensioen. Aangezien een opname ‘roostervrije uren’ tot het SV-loon behoort, moet daar ook pensioen over worden berekend. Dit hebben we aangepast in update 24.02.

Deze aanpassing hebben we ook doorgevoerd voor de jaren 2022 en 2023. Via het afdrukmenu ‘F4 -389 Geboekte uren Roostervrij’ kunt u voor beide jaren zelf controleren of u opgenomen roostervrije uren heeft verloond (zie de kolom ‘opn. Uren’). Mocht dat het geval zijn, dan dient u contact op te nemen met onze Helpdesk.

API-koppeling met Blue10

Sinds update 24.03 beschikt Backoffice over een moderne API-koppeling met Blue10 voor het automatisch inlezen van inkoopfacturen. Met een beperkte groep klanten zal deze koppeling worden getest en doorontwikkeld.

Frontoffice

Met ingang van deze update wordt ook automatisch Frontoffice bijgewerkt. Voor het bijwerken van Frontoffice is geen aparte handeling meer nodig. Tevens zijn er in Frontoffice diverse fouten opgelost.

Bug fixes in update 24.03

In deze update hebben we de volgende bugs opgelost:

Brutoloon per uur in de salarismodule

Wanneer u in de salarismodule (module 500) de werknemer niet per loontijdvak maar per uur verloond (zie programma 521-AOK), dan is het mogelijk dat deze werknemer met een verkeerd aantal uur is verloond.

We hebben dit aangepast in update 24.03. Wij raden u aan de loonstroken van deze werknemers te controleren en eventueel te corrigeren via programma ‘534 Corrigeren’.

Globale kostprijsberekening

In programma 335 Uitzendingen en 334 Tarieven wordt een globale kostprijsberekening getoond. In BV’s waar een percentage Aanvulling ZW is ingevoerd wordt de ingehouden AZW premie bij de uitzendkracht onterecht niet van de kostprijs afgetrokken. Dit is aangepast in update 24.03.

Opname kort verzuim en opbouw reserveringen

In een BV zonder uitzendbeding dient het vakantiegeld worden berekend over de opgenomen kort verzuim uren. Dat hebben we vorig jaar aangepast in update 23.09. Helaas is deze aanpassing ook verwerkt in BV’s met uitzendbeding. Over opgenomen kort verzuim uren in een BV met uitzendbeding worden onterecht reserveringen opgebouwd. Dit hebben we aangepast in update 24.03.

Mocht u reeds opname kort verzuim hebben verloond in een BV met uitzendbeding dan kunt u deze via programma 353 corrigeren. Een overzicht van de opgenomen kort verzuim uren is af te drukken via ‘F4-389-geboekte opname uren’.  Selecteer in dit programma alleen de BV’s met uitzendbeding.

Overzicht geboekte uren roostervrij

Via het afdrukmenu ‘389 – Geboekte uren roostervrij’ kunnen de gereserveerde en opgenomen roostervrije uren worden geëxporteerd naar een CSV-bestand. Helaas werden de kolommen in dit bestand niet altijd juist gevuld. Dit hebben we aangepast in update 24.03.