Updates

BTW-indentificatienummer
Voor eenmanszaken (en ZZP-ers) komt er een BTW-identificatienummer. In het nieuwe btw-identificatienummer is het burgerservicenummer (BSN) niet meer verwerkt. Zo is de privacy beter beschermd.

Vanaf wanneer moet het nieuwe btw-id worden gebruikt?
Het btw-id moeten ondernemers vanaf 1 januari 2020 op facturen, website en in het contact met klanten en leveranciers gebruiken.

Wanneer moet het oude OB-nummer worden gebruik?
Het oude omzetbelasting nummer wordt enkel nog gebruikt bij communicatie met de Belastingdienst (o.a. de BTW-aangifte).

Afhandeling binnen Freepack
In programma 211 Constanten en programma 241 Debiteuren hebben wij een nieuw veld opgenomen waar dit nieuwe nummer kan worden ingevoerd. Zodra er een BTW-id is ingevoerd in bovenstaande programma’s dan zal dit nieuwe nummer worden gebruikt bij het vullen van de BTW-id (van de debiteur) op facturen en in XML-facturen. Wanneer er geen BTW-id is ingevoerd dan zal het oude OB-nummer worden gebruikt.

Aanpassen factuur lay-outs
Mocht u uw eigen OB-nummer hebben opgenomen in de lay-out van de factuur (programma 371 en programma 403) dan dient u deze zelf aan te passen.

Update 20.01
Deze aanpassing is reeds uitgeleverd in update 20.01

Lees verder...  

Wanneer een inlener, een contactpersoon van een inlener of een uitzendkracht in meerdere administraties voorkomt dan moet voor iedere administratie een account worden aangemaakt en geldt voor iedere administratie een aparte inlog. Dit is te verhelpen door een groepsaccount aan te maken.

Groep aanmaken
Binnen de pagina ‘online uitzendingen’ kan per tabblad een groepsaccount worden aangemaakt door de personen (inleners, contactpersonen of uitzendkrachten) te selecteren en rechtsonder op de groene button ‘maak groep aan’ te klikken. Alle personen binnen deze groep kunnen, afhankelijk van de gekozen rol, elkaars uitzendingen en werkbriefjes zien.

Let op: Er is voor een groepsaccount enkel één werkend (bevestigd) individueel account nodig. Er hoeft dus niet voor ieder lid van de groep een individueel account aangemaakt te worden.

Toevoegen groepsleden
Na het aanmaken van een groep kan met behulp van de groene ‘plus’ button nieuwe personen aan de groep worden toegevoegd.

Verwijderen groepsleden
De groepsleden (en de groep) kunnen verwijderd worden uit de groep door op de gele ‘verwijderen’ button te klikken.

 

Lees verder...  

Wanneer een goedgekeurde werkbrief niet verwerkt kan worden omdat er bijvoorbeeld al een werkbrief voor die week is ingevoerd in de Backoffice dan kan deze in de Urenportal via de knop ‘verwerken’ handmatig naar de status verwerkt worden gezet.

Lees verder...  

Wanneer in het proces van het ophalen van de werkbrieven van de Urenportal naar de Backoffice er fouten optreden dan wordt er nu direct een PDF weergegeven met de reden van de fout. Tevens wordt deze PDF ook opgeslagen in de Freepack map (ALG_UP-fouten-datum-tijd.pdf)

Lees verder...  

Goedgekeurde werkbriefjes die niet goed verwerkt zijn in de Backoffice krijgen nu een ‘rood uitroepteken’ in het opmerkingenveld.

In de meeste gevallen kunt u deze werkbriefjes opnieuw ophalen door in de Backoffice nogmaals voor programma 183 te kiezen.

Mocht dat niet werken dan dient u contact op te nemen met onze helpdesk.

Lees verder...  

In update 2.4 hebben wij een Dashboard aan de Urenportal toegevoegd. Binnen het Dashboard ziet u in één oogopslag o.a. de diverse statussen van de werkbriefjes, nieuws omtrent Freepack en alle update informatie m.b.t. de Urenportal.

Lees verder...  

In update 2.4 hebben wij een Dashboard aan de Urenportal toegevoegd. Binnen het Dashboard ziet u in één oogopslag o.a. de diverse statussen van de werkbriefjes

en alle update informatie m.b.t. de Urenportal.

Lees verder...  

Wanneer het uitzendbureau er voor gekozen heeft dat er automatisch een e-mail wordt verstuurd naar degene die de werkbrief moet goed- of afkeuren (zie Instellingen > Portal > Automatisch e-mailen bij statusverandering), dan zal deze actie nu ook worden opgenomen in het Logboek.

In onderstaand voorbeeld is in het Logboek te zien dat het werkbriefje is ingestuurd door uitzendkracht ‘Een van Test1’ en (tussen haakjes) dat er ook meteen een e-mail is verstuurd naar de inlener.

Lees verder...  

Vanaf update 2.4 van de Urenportal wordt het mogelijk om negatieve aantallen in te geven in de velden van de declaraties (looncomponenten).

Let op: Om deze negatieve waarden goed te kunnen verwerken in de werkbriefjes in de Backoffice, hebben we ook een aanpassing in de Backoffice moeten doen. Deze aanpassing zal worden uitgeleverd in update 19.09.
Installeer dus eerst update 19.09 voordat u de werkbriefjes ophaalt naar de Backoffice.

Lees verder...  

Wanneer een werkbrief wordt ingestuurd en daarmee de status ‘in behandeling’ krijgt dan kan het uitzendbureau er voor kiezen dat degene die de werkbrief moet accorderen een reminder per e-mail krijgt.

Deze nieuwe setting is te vinden onder Instellingen > Portal

Lees verder...